Wednesday, March 18, 2009

Sape yg salah?

Assalamualaikum...

DS Ali Rustam dilarang dari bertanding jawatan timbalan presiden UMNO setelah didapati bersalah terlibat dalam politik wang oleh lembaga disiplin UMNO.KJ juga didapati bersalah mengikut perkara 10.1 etika ahli UMNO tetapi hanya diberi amaran.DS Khir Toyo didapati tidak bersalah.Yeaaaaahaaaa!!! Hidup Khir Toyo!! Hahahaha!

Patutnya lepas ni kene tambah lagi .1 dalam perkara 10.1 jadinya 10.1.1 yakni bermaksud sesape yang tikam orang 20 kali,kene 10.1, yang menikam sekali tu kene 10.1.1 sebab yang tikam sekali tu tak berapa nak mati orang yang ditikam.Aku ni tak berapa paham sangat sebab buku etika ahli tu pun aku tak pernah baca.Jadi apepun pandai-pandai orang yang dalam lembaga disiplin tu lah yang tentukan.Tetapi walaubagaimanapun,benda ni nanti akan menimbulkan sikit kekeliruan kepada ahli-ahli dan para perwakilan yang akan mengundi hujung bulan ni.Pada aku yang jahil ni,bersalah tetap bersalah.Tak kira kecik ke besar.Dah dasar UMNO skang ni nak membersihkan politik wang(politik makan-makan pun bleh).

Kepada calon-calon yang bertanding pada lain kali, nak bagi tu banyak sikit sebab mungkin anda terlepas dari dikenakan tindakan disiplin! Hehehehe.Cukup-cukuplah tu,kalau kita rasa boleh memimpin UMNO dengan kelebihan,wawasan dan visi kita yang kuat,tak perlu nak hulur beria sangat.Ahli akan tetap pilih kita berpandukan kelebihan kita tu bukan sebab poket kita.

P/S....- sapu tetap sapuuu!!

1 comment:

Mrkolumpo said...

jenuh tunggu ko puye posting..org dah berdegar-degar dah..hahaha aku cabar ko buat posting mcm novel aku hancing tuh..ada bran???